V prejšnjem blogu smo govorili tudi o tem, da je začetek prezentacije ključen. To je čas, ko so udeleženci odprti in so vam pripravljeni nameniti pozornost. Vendar jo lahko kmalu zapravite, če jih z uvodom razočarate, ste dolgočasni ali nerelevantni.
To pravilo velja pri vseh srečanjih, ne samo prezentacijah – prvi vtis je ključen in narekuje razvoj srečanja, zato morate uvodne minute kar najbolje izkoristiti.
In tako naprej. Res je, da to ni pravilo, saj so ta vprašanja tudi bolj pozitivna in so mnogi ljudje visoko motivirani za udeležbo. Pa vendarle – spodaj navajamo nekaj pravil, ki se jih je dobro držati, če si želite izpeljati uspešen uvod v srečanje.
1. Vstopite prepričani v uspeh Ton srečanja bo kristalno jasen v nekaj sekundah – odvisen pa ob samo vas, ki srečanje vodite, od neverbalne komunikacije, ki jo ob prihodu izražate s svojo držo, od vaše energije, pogleda, načina govora, izbora prvih besed. Zato vstopite takšni, kot si želite, da bi bili tudi vsi ostali!
2. Predstavite se in pojasnite namen srečanja Najprej na kratko povejte, kdo ste, pozdravite udeležence ter zgoščeno pojasnite, zakaj so prišli in kaj lahko od srečanja pričakujejo. Pri tem bodite sproščeni. Če gre za kreativna srečanja, na katerem naj bi se generirale dobre ideje, bodite že uvodoma zabavni in drugačni. Pri drugih srečanjih lahko začenete resneje – pomembno je, da uvedete pravo vibracijo. Predvsem pa je važno, da je namen srečanja karseda jasen in tudi jasno izražen!
3. Dvignite nivo energije Takoj razrijte dobre stvari, ki se jih lahko udeleženci nadejajo. Povejte, kakšni bodo 'take-away'-i, ki jih bodo odnesli od srečanja in kako bo zaradi njih njihovo delo še uspešnejše. Udeležencem dajte tudi primerno 'težo' – povzdignite njihovo vlogo tako, da jim poveste, zakaj so povabljeni prav oni ter jim opišite, kakšna bo njihova vloga na srečanju.
4. Takoj jih vpletite v dogajanje Udeležencem zatem postavite kakšno vprašanje, ki razkriva njihova pričakovanja, ter druga, ki so povezana z vsebino in potekom srečanja. Tako jih boste hitro neposredno vpletli v dogajanje in preprečili, da bi se že na začetku pogreznili v vlogo pasivnih poslušalcev. Obstaja pravilo, da lahko že po dveh minutah ocenimo, če bo sestanek dober ali slab. Želimo vam, da bi bil vaš odličen. Možnosti za njegov uspeh pa lahko povečate tudi tako, da ga priredite na lokaciji, ki poskrbi za pravi ambient – v prostoru6.